Càritas Menorca presenta la campanya Ningú Sense Llar 2016. “SOM PERSONES, TENIM DRETS. NINGÚ SENSE LLAR”

Càritas Diocesana, amb motiu de la commemoració de 25 anys de la campanya «Ningú sense llar»,va convocar una roda de premsa en la qual s’informà de la precarietat en l’habitatge que pateixen un bon grup de ciutadans.Famílies que es troben amb un sou de 1.200 euros no poden pagar-se un lloguer de 500 o 600 euros, que és el que es demana avui.

La crisi ha deixat com a principal conseqüència la pobresa salarial i afegeix dificultats a l’accés a l’habitatge.

L’entitat diocesana ha atès en el que va d’any a 25 persones en els pisos socials i a 153 en el programa d’acompanyament,xifres que en el primer cas pateixen de poca variació respecte als anys passats.Els tres pisos socials de Càritas, tenen capacitat per a 24 places, l’usuari mitjà és home (tres de cada quatre), major de 45 anys i nacionalitat espanyola en general. Entre els residents que han utilitzat aquest servei des de gener figuren dues famílies, de la quals una és monoparental, una mare amb dos fills amb caràcter de refugiats.Guillem Ferrer, secretari general de Càritas reconeix que per sobre d’aquestes xifres, «hi ha més persones amb exclusió d’aquest dret de les que s’atenen».

La radiografia realitzada fa dos anys per aquesta entitat i no actualitzada, xifrava en unes 40 les persones que viuen al marge de tota atenció en habitatges abandonades o edificis precaris. Calcula que la realitat en aquest àmbit, la qual escapa al control, no ha variat i recorda que es va planificar fer-los arribar serveis d’higiene i bugaderia una vegada que van ser localitzats i, en aquesta mateixa línia, la residència de baixa exigència que el Consell va pressupostar en 2016 i que encara no s’ha materialitzat.