Raons d’esperança Joan M. Mercadal

Menorca Missionera: construïm ponts

El mes de Maig es molt carregat d’esdeveniments. Una de les convocatòries anuals és sempre del Secretariat de Missions: Menorca Missionera. És una Jornada en la que es convida a la reflexió i el record dels missioners menorquins que, escampats pel món, han acceptat aquesta tasca d’anunciar l’Evangeli de Jesucrist i construir ponts entre cultures, millorant la qualitat de vida de les comunitats que són enviats a acompanyar.

Aquest any, el proper dissabte dia 12, celebrarem aquesta jornada amb tres eixos fonamentals: la formació, la pregària i la cooperació.

De la Formació s’encarregarà la Delegada de Missions de la Diòcesi de Mallorca, Catalina Albertí Victory, que ens parlarà de l’evolució, dels canvis dels enviaments de missioners en els darrers anys, des dels ’60 fins als nostres dies, amb una projecció de futur, per entreveure quin es el pervenir de les missions.

La Pregària serà la segona part. Posar en mans del Senyor i de la seva Mare el que suposa per a l’Església el seu principal repte: anar a tot el món i anunciar l’Evangeli. Ho farem pensant de manera especial en els menorquins que han sentit la crida a la Missió i que són pel món, enfora de la casa i la família. És la millor manera que tenim de recolzar aquesta tasca.

Tant la pregària com la xerrada tindran lloc a partir de les 18:00 a la capella de les Carmelites Missioneres, a Ciutadella, al C/ Maó, 16, que gustosament ens acullen en aquesta ocasió.

Hi ha un tercera dimensió en aquesta jornada: la cooperació econòmica. Cada any es promou una col·lecta a les parròquies de la Diòcesi per tal de ajudar en el que sigui necessari els nostres missioners menorquins. Aquesta any, de manera extraordinària tindrà lloc també un concert benèfic en ajuda dels missioners menorquins, ciutadellencs per mes detall, que treballen directa o indirectament a l’Àfrica. Serà a la Sala Multifuncional del Canal Salat, a Ciutadella, a les 21:00

És una iniciativa del Cor Cadenza i de l’Escolania de Ciutadella, de la ma de la seva conductora Corretja Genestar, que han ofert el seu cant per a una bona causa. A aquesta iniciativa s’hi ha ajuntat altres persones i entitats, per poder oferir a tothom que vingui una mostra de música africana ben original.

Els missioners Sion Bosch, Joaqui Salord i Xec Marquès, seran els destinataris dels ajuts que es puguin recollir amb el concert. Ells, assabentats de l’organització d’aquesta vetllada ens han fet arribar alguns vídeos, que es mostraran en l’inici la l’actuació. En volem extreure nomes unes frares:

Sión Bosch: “Va ser una crida que Déu me va fer, de venir a l’Àfrica… la meva vida era molt simple; no estava preparada ni tenia cap diploma “gran”: el de costura, només.” “…Tant a l’Àfrica com a Espanya, com per tot, es qüestió del cor…”

Joaqui Salord: “…treballant en combinació amb la comunitat de Nador, al costat de Melilla”  “La nostra feina es intentar crear ponts que ajudin a que la gent tengui una vida un poc mes digna”   “es una missió molt dura … en la que toques molt la presència de Déu que crida perquè encara no hi ha realitats del seu Regne.” “La missió es de tots…!”

Xec Marques: “Som feliç d’aquests vint-i-cinc anys viscuts a l’Àfrica. Som feliç pensant que hem anat fent créixer ponts entre la terra de les meves arrels i l’Àfrica que m’acull, fent ponts entre la consciència de la necessitat de la solidaritat i el desig de sortir de l’exclusió.”

Per tot açò i molt més, hem de treballar per recolzar els missioners i pregar perquè es mantinguin fidels a l’encàrrec rebut.

Molt Bona Pasqua a tothom!!

Joan Manuel Mercadal Victory

Diaca, Director del Secretariat Diocesà de Missions  i Director Diocesà de les Obres Missionals Pontifícies.

publicat al Diari Menorca 6-05-2018