“No podem viure en una bombolla, aïllats de l’ambient”

El bisbe presenta el nou Pla Pastoral, que marca un camí per a l’obertura a l’Evangeli i al món

Obrir la porta sense pors. Aquest és l’objectiu principal per a la Diòcesi en els propers 4 anys i que es desenvolupa en “Surt per places i camins”, el Pla Diocesà Pastoral (2018-2020), presentat pel sr. Bisbe Mn. Francesc Conesa a Maó, Ferreries i Ciutadella aquesta setmana.

La finalitat principal de la Diòcesi és, com va recordar el bisbe, “créixer com Església de portes obertes” en dos sentits: perquè tothom hi pugui entrar i alhora per sortir de nosaltres mateixos. “No podem viure en una bombolla, aïllats de l’ambient”, va afirmar, “hem de créixer com Església que acull a tothom, com a lloc al qual pot acudir l’home ferit”.

El programa pastoral del curs vinent vol arribar a una Església més comunitària, acollidora, samaritana i en sortida a través de dos camps prioritaris d’acció: les famílies, especialment a les desestructurades; i els joves.

El document planteja tota una  sèrie de prioritats i objectius per a treballar cap a una direcció comuna, concentrant forces en allò que es considera important però de forma flexible, sense que les parròquies i els moviments cristians es sentin privats de llibertat de moviment, com va precisar Mn. Francesc Conesa.

Per a poder dur tot açò a la pràctica s’han editat tres materials: un llibret que conté les línies del pla i la carta pastoral del bisbe, el calendari pastoral que assenyala les principals trobades diocesanes i a més d’un vídeo que ja es pot veure a la web del bisbat i a Youtube.

El Pla Diocesà Pastoral és fruit del procés de reflexió i discerniment dut a terme durant el curs passat, un esforç que el bisbe va agrair a tota la comunitat durant la seva intervenció.