Ponències

30 de Setembre del 2016

Santiago Madrigal SJ

Propio Ordinario de la Facultad de Teología, Departamento de Teología Dogmática y Fundamental De la Universidad Pontificia de Comillas

El profesor Santiago Madrigal Terrazas estudió en la Universidad Pontificia Comillas, donde obtuvo la licenciatura en Filosofía (1984) y el bachillerato en Teología (1987). Es licenciado en Teología por la Philosophisch-Theologische Hochschule Sankt Georgen de Fráncfort, Alemania (1991). Es doctor en Teología (1994) por la Universidad Pontificia Comillas, donde imparte desde 1995 los cursos de Eclesiología y Teología ecuménica.

Huellas de Aparecida en Evangelii gaudium:

«La dulce y confortadora alegría de evangelizar»

19 de febrer del 2016

José Sols Lucia

Doctor en Teologia i director de la Càtedra d'Ètica i pensament cristià de l'Institut Quimic de Sarrià ( IQS )de la Universitat Ramón Llull

Aparecida:

el seu context i caracteristiques fonamentals

de la seva teologia

18 de desembre del 2016

Jordi Cervera i Valls

Frare caputxí i bliblista, està doctorat pel departament de Sagrada Escriptura de la Facultat de Teologia de Catalunya i diplomat en Ciències Empresarials per la Universitat de Barcelona

Misericòrdia a l’Antic Testament

25 de setembre del 2015

Mn. Joan Febrer

Mn. Joan Febrer, biblista i llicenciat en Teologia, és l’actual Rector de la Parròquia de Sant Bartomeu de Ferreries. Té publicats varis llibres sobre els evangelis.

L’Evangeli de Lluc. L’Evangeli de la Misericòrdia

20 de febrer del 2014

Vicente Altaba

Don Vicente Altaba nació en Mosqueruela el 20 de septiembre de 1944, está licenciado en Teología por el Instituto Superior de Pastoral de Madrid, adscrito a la Universidad Pontificia de Salamanca. Entre los años 1970 y 1980 fue misionero de la Obra de Cooperación Sacerdotal Hispanoamericana de la Diócesis de Mar del Plata (Argentina), donde fue Párroco de Miramar y profesor del Centro Diocesano de Estudios y de Reflexión, así como Delegado de Pastoral Juvenil.

La dimensión social de la evangelización           en Evangelii gaudium

26 de setembre del 2014

Mons. Sebastià Taltavull Anglada

Mons. D. Sebastià Taltavull nace en Ciutadella de Menorca (Baleares), el 28 de enero de 1948. Después de los primeros estudios en la Compañía de Maria y en el Colegio salesiano, el año 1959 ingresa en el Seminario diocesano de Menorca y cursa los estudios de Humanidades, Filosofía y Teología.

El 23 de septiembre de 1972 recibe la ordenación sacerdotal en la Catedral de Menorca, después de cursar estudios en la Facultad de Teología de Cataluña y obtener la Licenciatura en Teología dogmática.

La transformació missionera de l'Església segons l'Evangelii Gaudium. (Menorca)

12 de desembre del 2014

Bernabé Dalmau i Ribalta

va néixer a Igualada el 5 de setembre del 1944. Va iniciar el noviciat el 29 de juliol del 1961, va fer la professió simple el 6 d'agost del 1962 i la solemne, el 8 de setembre del 1965. Va ser ordenat sacerdot l'1 d'octubre del 1972. Acabats els estudis a Montserrat, els va ampliar a Estrasburg, on es va llicenciar en Teologia i en Dret Canònic.Acabats els estudis a Montserrat, els va ampliar a Estrasburg, on es va llicenciar en Teologia i en Dret Canònic.
A part d'algunes estades a la casa filial que Montserrat tenia a Jerusalem i al monestir castellà del Paular, i un reciclatge a Roma, ha exercit sempre l'activitat a Montserrat, especialment en el camp de les publicacions, de l'ensenyament i de la pastoral.

Visió litúrgica de l'Evangelii Gaudium

9 de maig del 2014

Dr. Ignasi Boada i Sanmartin

Doctor en Filosofia i Llicenciat en Ciències Politiques. Estudis fets a Barcelona, Freiburg i Erlangen. Actualment és professor de les Facultats de Ciències de la Comunicació i de Filosofia de la Universitat Ramon Llull i a l’ISCREB. La seva docència es centra principalment en àmbits de la filosofia contemporània i filosofia política. Imparteix també classes d’Hinduisme i Buddhisme a l’ISCREB.
Ha traduït alguns llibres de Panikkar i ha publicat diversos articles sobre la temàtica panikkariana. Va formar part del Seminari Academicum de la Fundació Vivarium, i va treballar com a secretari de Raimon Panikkar.

El món politic avui

13 de desembre del 2013

Miquel Ángel Casasnovas Camps

Doctor en Història per la UIB (2001), té com a principal àmbit de recerca la història econòmica. Actualment és professor de geografia i història a l’IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella. Ha impartit diversos seminaris a la Facultat de Filosofia i Lletres de la UIB, ha estat professor associat d’història i institucions econòmiques de la UIB entre 1998 i 2000 i, a més, ha impartit docència en el campus universitari. Ha publicat desenes de treballs entre llibres, participacions en obres col·lectives i articles, entre altres.
És membre de diverses institucions i entitats de caràcter científic: l'Institut Menorquí d'Estudis (Menorca), el Cercle Artístic de Menorca, la Societat Arqueològica Lul·liana (Palma), la Societat d'Onomàstica (Barcelona), la Asociación de Historia Económica (Madrid), la Societat Historicoarqueològica Martí i Bella (Ciutadella) i el Grup d'Estudis d'Història Econòmica (Palma), del Cercle d’Economia de Menorca.

L’economia global, escenari de la nova Evangelització