XI Trobada Diocesana de Famílies amb Fills a la Catequesi

El diumenge 25 de febrer ha tingut lloc a Ferreries, en el marc de l’església de Santa Maria, la “XI Trobada Diocesana de Famílies amb Fills a la Catequesi”. Aquest any la proposta girava entorn a la necessitat de la comunicació en la família, per tal motiu ha estat el sociòleg Lluís Ballester, professor de la UIB i membre del Grup d’Investigació i Formació Educativa i Social (GIFES)  qui ha dirigit la reflexió a les famílies assistents respecte a la necessitat de potenciar aquesta comunicació a les famílies basada en l’amor (“carinyo”, com ens va dir ell).

Mentrestant els fills han intervingut en un taller que complementava el treball dels pares.

La jornada ha acabat celebrant l’Eucaristia que ha presidit Mn. Gerard Villalonga, Vicari Diocesà, que va ser molt viscuda pels participants a la trobada.

Potser aquestes paraules del Papa Francesc poden sintetitzar el missatge de aquesta jornada: “El si matern que ens acull, és la primera ‘escola’ de comunicació, feta d’escolta i de contacte. Dins la família s’aprèn a parlar. Aprenem a comunicar-nos no sols a traves de la paraula, també  a traves de l’abraçada, de les mirades, dels silencis…”

Per acabar aquesta ressenya, expressar el desig de que com a famílies cristianes vulguem també millorar la nostra comunicació amb Jesús. Trobem cada dia un moment per pregar en família. Jesús  ens acompanya en el camí de la vida, ens protegeix i ens estima. D’Ell aprenem a comunicar-nos amb el llenguatge de l’amor.